2/16/2011

NEUS MOSCADA amb els nens i nenes de SISÈ de l'Escola REINA VIOLANT


Convidada per la Montse Soldevilla, mestra encarregada
de la Biblioteca de l'escola Reina Violant, la NEUS MOSCADA
va conversar amb els nens i nenes de sisè sobre com poden
néixer els llibres il·lustrats.
Alguns sorgeixen a partir d'històries reals (com FERROS),
altres a partir d'il·lustracions (com SOLEDADES i CALMA, CALMA),
i d'altres neixen arrel d'un encàrrec molt concret (com DUES
RODONES IDÈNTIQUES?).

Després vam estar pensant quines raons podien tenir
DUES RODONES IDÈNTIQUES per afirmar que eren CONTRÀRIES.

Aquí teniu algunes de les respostes:
• • Són diferents pel to de veu.
• • Una pot ser més profunda que l'altra.
• • They are different because they don't think the same.
• • El pes és diferent.
• • Nosaltres som diferents perquè no pensem igual.
• • Són diferents perquè elles se senten diferents,
tenen diferents pensaments, per dintre són realment diferents.
• • L'han fet persones diferents.
• • Són diferents perquè res és igual.
• • Una és gai i l'altre heterosexual.
• • Una té mala llet i l'altra, no.
• • No som idèntiques. – Jo sóc un ull. – I jo, un "moflete".
• • –Jo sóc molt diferent a l'altra rodona, perquè crec que
sóc diferent. Totes les coses són diferents. –Jo sóc igual
de diferent perquè creiem que no sóm iguals.
• • Veiem les coses des d'una diferent mirada.
• • –Jo he sigut creada a Badalona. –I jo a Barcelona.
• • Si tu vols, poden ser més diferents del que són.
• • –Sóc més guapo! Jo sóc millor! –No, jo més! Jo sóc el millor!
• • Segurament no tenen el mateix.

Moltes gràcies a Zeinab, Idunn, Cris, Alba, Clàudia, Gerard,
David, Josep, Marc, Djavan, Miquel, Chen, Nora, Marina,
Susana, Rita, Adrià, Biel, Gabriel, Jan, Mateu i Montse.

No hay comentarios: